Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης,  Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,

1.  Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών – Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ, σας ενημερώνει σύμφωνα με πληροφορίες, για την άνιση μεταχείριση που υφίσταται το στρατιωτικό προσωπικό του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας (ΓΝΑ), σε σχέση με το υπόλοιπο προσωπικό του Νοσοκομείου ως προς την εφαρμογή του μέτρου αναστολής εργασίας λόγω μη εμβολιασμού. Ιδιαίτερα προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι, ενώ η διοίκηση του 251 ΓΝΑ εφαρμόζει εν πλήρη αυστηρότητα το νόμο περί αναστολής εργασίας στο Μόνιμο Στρατιωτικό Προσωπικό, που παρέχει υπηρεσίες με φυσική παρουσία στο Νοσοκομείο, ταυτόχρονα εκδίδει το (α) σχετικό όπου υπενθυμίζει στο ανεμβολίαστο (;;;) ή αυτό που έχει νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο (;;;), Πολιτικό Προσωπικό του, που παρέχει υπηρεσίες με φυσική παρουσία στο Νοσοκομείο, για την υποχρέωση διενέργειας δύο (2) διαγνωστικών ελέγχων εβδομαδιαίως.

2. Αβίαστα τίθενται τα ερωτήματα:

         α.  Είναι αποδεκτό η Διοίκηση του Νοσοκομείου (251 ΓΝΑ) ή η Προϊστάμενη αρχή αυτού να επιτρέπει, ως φαίνεται, σε ανεμβολίαστο προσωπικό να παρέχει υπηρεσίες  με φυσική παρουσία σε νοσοκομείο; Εφόσον τούτο αληθεύει, δεν συνεπάγεται αδιαφορία για το νόμο περί αναστολής εργασίας, απαξίωση του υπόλοιπου προσωπικού που αγωνίζεται ενάντια στην πανδημία αλλά και τη δημιουργία κινδύνου στη δημόσια υγεία;

         β. Πως αιτιολογείται αυτή η διαφορετική μεταχείριση μεταξύ πολιτικού και στρατιωτικού προσωπικού που υπηρετούν στο ίδιο Υπουργείο και στο ίδιο Νοσοκομείο;

3.  Την ώρα μάλιστα που αδυνατούμε να εξηγήσουμε την ακατανόητη αυτή κατάσταση, διαπιστώνουμε παράλληλα την άδικη και περίεργη μεταχείριση που υφίσταται το στρατιωτικό προσωπικό του 1ου Νηπιαγωγείου Παπάγου λόγω της στέγασής του σε εγκαταστάσεις του 251 ΓΝΑ. Συγκεκριμένα το ανωτέρω Νηπιαγωγείο αποτελεί ξεχωριστό κτιριακό συγκρότημα, στεγαζόμενο στον προαύλιο χώρο του 251 ΓΝΑ, με δική του πύλη εισόδου (διαφορετική αυτών του 251 ΓΝΑ) και μη προσβάσιμες εγκαταστάσεις από κανένα μη εξουσιοδοτημένο άτομο, προστατευόμενες με ειδική περίφραξη. Το γεγονός της στέγασης και μόνο στον ανωτέρω προαύλιο χώρο αποτέλεσε και τον λόγο μετάθεσης του συνόλου του μη εμβολιασμένου προσωπικού, με την αιτιολόγηση ότι παρείχε υπηρεσίες με φυσική παρουσία κάποιες ημέρες του μήνα  στο Νοσοκομείο. Ταυτόχρονα όμως η Διοίκηση του Νοσοκομείου έθεσε παραδόξως σε καθεστώς αναστολής εργασίας συναδέλφισσα μας που υπηρετεί στο  του Νηπιαγωγείου, η οποία δεν παρείχε υπηρεσίες με φυσική παρουσία στο Νοσοκομείο.

 4.  Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τον λόγο που θα πρέπει να εφαρμοστεί η αναστολή εργασίας (λόγω μη εμβολιασμού) σε μία υπηρεσία που τελεί μεν υπό καθεστώς υπαγωγής σε ένα νοσοκομείο, αλλά στην πραγματικότητα αποτελεί ανεξάρτητο τμήμα με αυτόνομη λειτουργία, τηρώντας στο ακέραιο τα μέτρα προστασίας κατά του Covid-19. Αποτελεί δε άξιο διερεύνησης το γεγονός ότι η Υπηρεσία επέλεξε να θέσει υπό καθεστώς μετακίνησης το σύνολο του ανεμβολίαστου προσωπικού του πλην της προαναφερθείσας συναδέλφισσας που αντιμετωπίστηκε ως μεμονωμένη περίπτωση και τέθηκε σε αναστολή.

5.  Επιπρόσθετα, επισημαίνουμε ότι πέρα από τα ανωτέρω, σύμφωνα με το (β) σχετικό έγγραφο που εξέδωσε το ΓΕΕΘΑ, το στρατεύσιμο προσωπικό που υπηρετεί σε όλα τα στρατόπεδα της Χώρας (ακόμη και το προσωπικό που υπηρετεί τη θητεία του στα στρατιωτικά Νοσοκομεία ως βοηθητικό προσωπικό), συνεχίζει να προσέρχεται στην υπηρεσία του χωρίς κανένα διαγνωστικό έλεγχο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στον κίνδυνο εξάπλωσης της πανδημίας. Αναρωτιόμαστε εύλογα για ποιο λόγο το Υπουργείο εφαρμόζει τόσο αυστηρά πρωτόκολλα μόνο στο Μόνιμο Στρατιωτικό προσωπικό; Βάσει ποιας διάταξης νόμου επιτρέπεται στο στρατεύσιμο προσωπικό να διέπεται από διαφορετικό καθεστώς υγειονομικών ελέγχων;

6. Πέραν των ανωτέρω και για λόγους που επίσης αδυνατούμε να κατανοήσουμε, στο ίδιο έγγραφο (β σχετικό) το ΓΕΕΘΑ υποδεικνύει την υποχρέωση διενέργειας 2 διαγνωστικών ελέγχων εβδομαδιαίως μόνο για το σύνολο του ανεμβολίαστου (ή αυτό που δεν έχει νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο) στρατιωτικού προσωπικού του, εξαιρώντας όλους τους υπόλοιπους.

7.  Καλούμε την Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να τοποθετηθεί για το συγκεκριμένο θέμα, δίνοντας τις απαραίτητες κατευθύνσεις με γνώμονα το δίκαιο και την ισονομία. Κουραστήκαμε κύριοι Υπουργοί να δεχόμαστε συγχαρητήρια ως ήρωες μπροστά από τις κάμερες για το έργο μας και πίσω από αυτές να εισπράττουμε αδικία και απαξίωση.

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης,  Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,

 8. Παρακαλούμε για την παρέμβασή σας και σας ζητούμε να διεκδικήσετε μαζί μας την αυτονόητη ίση αντιμετώπιση των στρατιωτικών με τις υπόλοιπες εργασιακές ομάδες της κοινωνίας, ειδικά σε ένα τόσο σημαντικό τμήμα όπως αυτό της υγείας και ειδικότερα την παρούσα κρίσιμη υγειονομικά περίοδο.

9.  Χειριστής θέματος, Αντιπρόεδρος Μέριμνας Προσωπικού: Επισμηναγός (ΤΣΕ) Νικόλαος Παναγιωτίδης, τηλέφ. 6983 503377.

 

Μετά τιμής
ια την Εκτελεστική Γραμματεία

ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Δημήτριος Ρώτας
Ασμχός (ΥΔΚ)

 

ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γεώργιος Θεοδώρου
Τχης (ΠΖ)

 

Facebook